نکات مهم هنگام عکاسی تبلیغاتی از محصولات برای فروشگاه‎های اینترنتی
نوشته شده توسط : بهزاد

آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی

امروزه بازاریابی آنلاین و شیوه نمایش کالاها در محیط آنلاین از اهمیت فراوانی برخوردار شده است و می‎تواند میزان فروش یک کالا را بالا ببرد. عکاسی از محصولات برای فروشگاه‎های اینترنتی یکی از روندهای رایج در عکاسی است که بر روی تصمیم‎گیری خریدار تاثیر می‎گذارد. ثبت عکسی که یک کالا را به شکل صحیح و مناسبی نشان ندهد اعتماد مشتری را از بین می‎برد. اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی محصول برای فروشگاه‎های اینترنتی خود می‎پردازید رعایت نکات زیر به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

انتخاب دوربین مناسب

دوربین عکاسی انتخاب کنید که کنترل دقیق و فوکوس تصویر بالایی داشته باشد. دوربین‎های DSLR یا دوربین‎های بازتابی تک‎لنزی دارای چنین خصوصیاتی هستند. در این نوع دوربین با امکان تعویض لنز می‎توان تصاویر متفاوتی گرفت.

نورپردازی صحیح

به هنگام عکاسی محصول برای فروشگاه‎های اینترنتی یکی از نکات مهم منبع نور است. برای بعضی از کالاها می‎توان از نور طبیعی خودرشید استفاده کرد ولی برای کالاهای دارای جزئیات فراوان به فکر تهیه یک منبع نور دست‎ساز باشید. این منبع نور بایستی حالت پیوسته داشته باشد، چنین ویژگی باعث عمق بخشیدن به تصویر می‎شود.

از سه‎ پایه استفاده کنید

اغلب خریداران علاقه‎ای به عکس‎های مات ندارند. لرزش دست یکی از مواردی است که می‎تواند باعث مات شدت عکس شود. استفاده از سه‎پایه علاوه بر ایجاد زاویه‎ای ثابت می‎تواند این مشکل را نیز رفع کند.

انتخاب صحیح پس زمینه

پس‎زمینه عکس یکی از مواردی است که فورا به چشم خریدار می‎آید. یک پس‎زمینه ساده باعث می‎شود تنها کالا در مرکز دید خریدار قرار گیرد و چیزی جز آن نبیند. گاهی می‎توانید از کاغذ کرافت نیز استفاده کنید. این کاغذ را روی میز می‎توانید پهن کرده یا توسط چند گیره بالاتر از میز محکم کنید.

دیافراگم باز را فراموش نکنید

باز بودن دیافراگم سبب می‎شود سوژه‎ای که روی آن فوکوس می‎کنیم برجسته و واضح نشان داده شود. این کار باعث تار شدن جلو و عقب سوژه می‎شود و از طریق عمق میدان کمی به وجود می‎آید که از طرفی ظاهری حرفه‎‎ای به عکس می‎بخشد.

به سایه‎ها توجه کنید

نور را از سمتی به شیء بتابانید که دوربین را گرفته‎اید. کنترل بر سایه‎ها و شفافیت را از یاد نبرید.

تمیز کردن لنز

یکی از مواردی که در عکاسی از محصولات برای فروشگاه‎های اینترنتی باید رعایت کنید تمیز کردن لنز دوربین یا گرد و خاک کالا است چون عکس‎های نهایی کیفیت بالایی نخواهند داشت. پس پیش از عکاسی آن‎ها را تمیز کنید.

ترس نداشته باشید

انسان مهم‎ترین مانع خود در انجام هر کاری است. به هنگام عکاسی خلاقیت داشته باشید و فراموش نکنید مهارت در هر عملی به زمان و تمرین زیاد نیاز دارد. عکاسی از زوایای گوناگون و با نورپردازی‎های مختلف باعث ثبت تصاویر مختلفی می‎شود. ثبت تنها یک عکس هیچ‎وقت کافی نیست.

ویرایش عکس

در مرحله‎ نهایی عکس‎هایی که گرفته‎اید را ویرایش کنید. در شاخه‎های عکاسی صنعتی و عکاسی از کالا بهترین عکس‎ها به خوبی ویرایش شده‎اند. اغلب انجام تغییراتی مانند کراپ، برش، بالا بردن میزان روشنایی یا تغییر کنتراست نتیجه به مراتب بهتری به وجود می‎آورند. برای این منظور می‎توانید از نرم‎افزارهایی مانند فتوشاپ یا لایت‎روم استفاده کنید.

کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد
برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>
عکاسی تبلیغاتی<< کلیک کنید





:: برچسب‌ها: عکاسی تبلیغاتی , عکاسی مرداد , آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی , عکاس تبلیغاتی , آکادمی تخصصی عکاسی تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: